Bursa  Teknik Üniversitesinde (BTÜ) akademisyenlere yönelik “Yükseköğretimde Teknolojinin  ve Yapay Zekânın Etkili Kullanımı” başlıklı seminerler düzenlendi. İki ayrı  oturumda, yapay zekânın dünden bugüne gelişimi ele alınırken, bu teknolojinin  akademik hayatta nasıl etkili kullanılabileceği sorusuna yanıt arandı.
    
Mimar Sinan  Yerleşkesi Erguvan Salon’da düzenlenen etkinliğe BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci  Çağlar, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Beyhan Bayhan ile Prof. Dr. Sinan Uyanık,  Genel Sekreter Selim Uzun ve akademisyenler katıldı. Seminerler öncesi açılış  konuşması yapan Rektör Naci Çağlar, “Hepimiz değişimin hızını konuşuyoruz.  Burada değişimin hızına ayak uydurmak çok önemli. Aynı değişim yükseköğretimde  de söz konusu. Biz de üniversite olarak bu değişime uyum sağlamaya çalışıyoruz.  Bu anlamda yapay zekâ dersini tüm bölümlerde zorunlu hale getirdik. Gelişen  teknolojinin ve yapay zekânın derslerde kullanımını çok önemsiyoruz. Bu  seminerlerde, yapay zekânın kullanımı konusunu yeniden değerlendirme fırsatı  bulacağız” dedi. Seminerlerin ilk günkü konuğu İbn Haldun Üniversitesi Öğretim  Üyesi Prof. Dr. Özcan Erkan Akgün, ikinci gün ise Marmara Üniversitesi Öğretim  Üyesi Prof. Dr. Ercan Öztemel oldu. Prof. Dr. Akgün, “Etkili Öğretim İçin  Öğrenme Görevleri ve Yapay Zekâ Araçlarının Kullanımı” başlıklı konuyu  katılımcılarla paylaştı.
    
Etkili Öğretimde İyi İletişim Çok Önemli
Etkili  öğretimde iletişimin önemi, dikkat edilmesi gerekken hususlar, etkili  öğrenmenin nasıl gerçekleştiği, etkili öğrenme için değişen tanımlar ve öğrenme  görevlerinden bahseden Prof. Dr. Özcan Erkan Akgün, etkili öğretimin hedeflenen  öğrenme sonuçlarına ulaşmayı amaçladığını söyledi. Akgün, “Etkili öğretimde en  önemli husus iletişimdir. Çünkü anlatmak istediğimiz hususu karşı tarafa  ulaştırmanın yolu, konuşmaktır. Yine öğrenciye bilgi, beceri ve yetkinlikleri  kazandırırken önemli olan nokta iletişimdir. Burada da hoca-öğrenci ilişkisinde  en kritik nokta bağ kurmak, onlara kıymet vermektir. Daha nitelikli iletişim  için bu şart” dedi. Öğrencilere yetkinlik kazandırmanın öneminden de bahseden  Akgün, “Öğrenci mezun olduktan sonra inisiyatifini alıp bağımsız bir şekilde  işi başarabiliyorsa, ‘yetkinleşmiş’ demektir. Dolayısıyla kendimizi test  etmenin, doğru teknoloji kullanıp kullanmadığımızın cevabına buradan  ulaşabiliriz” dedi.
    
“Yapay Zekâyı Akademik Disiplin İçerisinde Yoğurmalıyız”
Seminerlerin  ikinci gün konuğu olan Prof. Dr. Ercan Öztemel ise “Yapay Zekâ ve Son  Gelişmeler” konu başlığını paylaştı. Yapay zekâ teknolojilerinin dünden bugüne  gelişimini anlatan ve geleceğe doğru gidişatın değerlendirmesini yapan Prof.  Dr. Öztemel, “Akademisyenler olarak bu teknolojiyi, ‘değere nasıl dönüştürürüz’  bunu bilmemiz şart. Kendi disiplinimizde bugüne kadar izlenmiş olan metotları,  farklı bir değere dönüştürebileceğimize inanıyorum. Manuel kullanılan  makinelerden, otonom makinelere doğru bir sürece gidiyoruz. Öyle bir hale  geldik ki cep telefonlarımız bizler için karar verici asistanlara dönüştü.  Dönüşümde; yapay zekâ, enformasyon ve robot teknolojileri alanında ilerliyoruz.  Bu üç alanı çok iyi anlayıp, akademik disiplin içerisinde çok iyi yoğurmamız  gerekiyor. Gelişen teknolojiye gözümüzü kapatmanın bir anlamı yok. Teknolojiden  nasıl istifade edeceğimizin yollarını aramalıyız. Bu gelişmelere kayıtsız  kalırsak, bizler öncü değil izleyici konumuna düşeceğiz. Teknolojiyi biz  yönetmezsek teknoloji bizi yönetecek” ifadelerinde bulundu.
Seminerlerin  ardından Rektör Naci Çağlar; Prof. Dr. Akgün ile Prof. Dr. Öztemel’e teşekkür  plaketi takdim etti. Seminerler, toplu fotoğraf çekimiyle son buldu.