Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) devlet üniversiteleri  arasında bir ilke imza atarak, TÜBİTAK’ın desteği ile yabancı dil eğitiminde etkileşimi  temel alan “HyFlex Öğrenme Modeli”ne geçti. Çevrimiçi ve yüz yüze eğitimin eş  zamanlı olarak sunulduğu yapay zeka destekli modelle, derse uzaktan bağlansa  bile öğrencinin aynı öğrenme çıktısına ulaşması hedefleniyor.
    
BTÜ Yabancı Diller Yüksekokul Müdürü (YDYO) Öğretim Görevlisi Dr. Meral Öztürk’ün yürütücülüğünü üstlendiği, Balıkesir Üniversitesi ve Eskişehir Anadolu Üniversitesinden araştırmacıların da yer aldığı “HyFlex Öğrenme Ortamında Yabancı Dil Eğitimi” 19 öğrenci ile 8 hafta boyunca uygulanmaya başlandı. Öğrencilerin tercihine bağlı olarak uzaktan ya da sınıftan katılabildiği dersler “etkileşim” temel alınarak yapılandırıldı. Yapay zekâ destekli kamera sisteminin sınıftaki öğretmenin ve öğrencilerin hareketlerini anlık takip etmesi ve etkinlik tasarımında arttırılmış etkileşimi mümkün kılan dijital araçlar sayesinde öğrenci derslere uzaktan katılsa bile kendisini sınıftaki diğer öğrencilerle aynı ortamı paylaşıyor gibi hissediyor. BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Sinan Uyanık ve Prof. Dr. Beyhan Bayhan da HyFlex Sınıfı’nın konuğu olarak, yeni öğrenme modelini öğrencilerle beraber deneyimledi. Bu modelin Türkiye’de 3 vakıf üniversitesi tarafından uygulandığını ancak devlet üniversitesi olarak ve yabancı dil eğitiminde ilk defa BTÜ’nün etkileşimi temel alan Hyflex öğrenme modelini hayata geçirdiğini kaydeden Dr. Meral Öztürk, projenin TÜBİTAK 1001 Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında da desteklendiğini söyledi.
    
Geleneksel Öğrenme Modelinin Çok Ötesinde…
Güncel öğrenme modellerini tüm tabana yaymak gerektiğini  aktaran Öztürk, “Geliştirilen bu öğrenme modeli, geleneksel uzaktan öğrenme  modellerinin çok ötesinde, teknoloji desteği sağlanarak, etkileşim ile öğrenen  merkeze alınarak tasarlanmıştır. Biz bu model ile öğrencilere esneklik  getirirken, uzaktan bağlananlar ile sınıf içi öğrenenlerde aynı öğrenme  çıktılarını arttırılmış etkileşimle sağlayabilmeyi hedefledik. Buna ilaveten,  Yabancı Diller Yüksekokulunun öğrenme yönetim sisteminde öğrencilerin dilediği  zaman erişebildiği etkinlik ve etkileşimli materyallerin yanı sıra sınıf içi eş  zamanlı her iki grup öğrencinin birlikte ortak çalışabileceği dijital araçlar  kullandık” diye konuştu.
    
“İngilizce Eğitimini Teknoloji İle Buluşturduk”
Projenin araştırmacılarından olan Yüksekokul Müdür Yardımcısı  Öğretim Görevlisi Pınar Ketancı, “Teknoloji çağındayız ve biz teknolojiyi  eğitim ile bütünleştirmek zorundayız. Öğrenci telefonunu da bilgisayarı da  İngilizce öğrenirken kullansın ve hepsi aynı ortamda buluşsun istedik.  Öğrenirken sınıfta ya da çevrimiçi olsun aynı öğrenme çıktısına sahip olmasını  amaçladık. Biz bu projeyle öğrencinin dil, sosyal ve teknolojik anlamdaki bilgi  ve beceri birikimini geliştirirken, çağın gerektirdiği biçimde öğrenciyi yetiştirme  yolunda da adım atmış olduk” ifadelerinde bulundu.  
Öğrenciler  Sistemden Çok Memnun
HyFlex sınıfı öğrencilerinden Rümeysa Akyüz “Online eğitim  çok verimli olmamasıyla, dikkatinin çok çabuk dağılmasıyla biliniyor. Fakat HyFlex  projesinde bize sunulan imkânlar, hocanın sınıfta olması ve ekranın bize  sorunsuz yansımasıyla, eğitimimizi avantaja çeviriyor. Olumsuz hava şartlarında  ya da sağlık problemi yaşayıp okula gelemediğimizde bu proje sayesinde  kendimizi sınıfta gibi hissediyoruz. Bu model benim için iyi bir deneyim oldu”  dedi. Öğrencilerden Berk Taha Vurgun da “Yapay zekâ destekli kameranın her  açıyı taraması, aynı zamanda işlediğimiz dokümanın direkt bize yansıması ile  derse uzaktan katıldığımızda kendimizi sınıfta gibi hissediyoruz. Bu dersi  sınıfta aldığımızda ise oluşturulan yuvarlak masalı konsept ve etkinlikler sayesinde  ise daha iyi bir etkileşim sağlıyoruz” dedi.
    






                                    Bilimsel Araştırma Projeleri
                                
                                    Bursatto
                                
                                    Bütünleşik Yönetim Sistemi (BYS)
                                
                                    Ders Bilgi Paketi
                                
                                    e-Kampus
                                
                                    E-Kütüphane
                                
                                    e-Mevzuat
                                
                                    E-posta
                                
                                    Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
                                
                                    Erasmus+
                                
                                    İdari Otomasyon
                                
                                    International Students
                                
                                    İş Talep Sistemi
                                
                                    Kurumsal Zeka
                                
                                    Laboratuvar Altyapısı
                                
                                    Merkezi Araştırma Laboratuvarı
                                
                                    Otomasyon
                                
                                    Senato / Yönetim Kurulu Kararları
                                
                                    Sürekli Eğitim Merkezi (SEM)
                                
                                    TEKNOFEST
                                
                                    Teknopark
                                
                                    Test Analiz
                                
                                    Yemek Hizmetleri
                                






