Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) öğrencilerinin  gelişimleri ve sektöre adapte olmaları için hayata geçirilen BTÜ Konuşmaları  devam ediyor. Programın 6’ncı bölüm konuğu olan Karadeniz İş Birliği Teşkilatı  İş Konseyi BSEC BC Genel Sekreteri Kemal Kaptaner, ‘Algı Yönetimi ve Soft  Power’ konusunun detaylarını aktardı.
    
Mimar Sinan Yerleşkesi Turkuaz Salon’da her çarşamba saat 14.00’de gerçekleştirilen BTÜ Konuşmaları’nın konuğu Kemal Kaptaner, kendisinin aslen Bursalı olduğunu ancak o dönemler şehirde bir teknik üniversite olmadığı için İstanbul Teknik Üniversitesinde öğrenim gördüğünü söyledi. Mevcut öğrencilerin çok şanslı olduğunu kaydeden Kaptaner, “Şanslısınız çünkü artık Bursa Teknik Üniversitesi var” dedi. ‘Algı Yönetimi ve Soft Power’ başlıklı sunumuna geçen Kaptaner, “Algı, hedeflenen kişileri ya da toplumu, istediğiniz şekilde düşünmeye ikna etmek için etkilemektir. Hayatınızın her dönemimde siyasetçiler, markalar gibi etkenler sizi bir şeylere ikna etmeye çalışacak. Algıdaki temel amaç insanların düşüncelerini kendilerine ait zannetmesi. Ancak bu bir yanılgı, bunu özgürce ürettiğimizi sanıyoruz. Ancak bunlar bilinçaltınızda oluşturulan şeylerdir” diye konuştu.
    
“En Masum Algı Aracı Reklamlardır”
Algı yönetiminin amaç olduğunu, propaganda ile  arasında da fark bulunduğunu vurgulayan Kemal Kaptaner, propagandanın; psikolojik  savaş, halkla ilişkiler, örtülü operasyon, diplomasi gibi araçlarının  bulunduğunu ifade etti. Algı yönetiminde en masum aracın reklamlar olduğunu belirten  Kaptaner, “Reklamlardır, çünkü tanıtılan ürünü satın alıp almamak size aittir.  Ama siz haber izliyorken farkında olmadan bir şeyi tüketmeye  yönlendiriliyorsanız asıl tehlike odur” ifadelerini kullandı.
    
Algı Nasıl Yönetilir, Gündem Nasıl Oluşturulur?
Algı nasıl yönetilir gündem nasıl oluşturulur  başlığını da detaylandıran Kaptaner,   “Makaleler köşe yazıları, sosyal medya paylaşımları, bilimsel etkinlik  ve sempozyumlar, medyada çıkan uzman akademisyen açıklamaları, televizyon  tartışmaları, fenomenler ve yapay zekâ gibi argümanlarla algı oluşturulur,  gündem belirlenir. Olumlu bir algı oluşturmak için ise ülke algısı, şehir  algısı, marka elçisi, SEO- arama motoru optimizasyonu, uygulama Mağazası  optimizasyonu, içerik üretimi kanalları kullanılır” dedi.
    
Türkiye’de Soft Power
Türkiye’nin nasıl soft power yaptığına da  değinen Kemal Kaptaner, şunları dile getirdi: “TİKA, Yunus Emre Enstitüsü,  Maarif Vakfı,   Kızılay ve STK’lara baktığımız zaman bunların yurtdışında çalışmaları  mevcut ve bu da ülkeler arası bağ oluşturuyor. Soft power konusunda diğer bir  başlık ise ‘küresel ölçekte medya sahibi olmak.’ Bu algı ve gündem oluşturmak  için çok önemli. Sinema, dizi, çizgi film sektörlerinin gelişimi de etki  açısından önem arz ediyor. Tabi diğer bir madde ise bu alanlarda çalışacak  nitelikli kaliteli insan yetiştirilmesi.”






                                    Bilimsel Araştırma Projeleri
                                
                                    Bursatto
                                
                                    Bütünleşik Yönetim Sistemi (BYS)
                                
                                    Ders Bilgi Paketi
                                
                                    e-Kampus
                                
                                    E-Kütüphane
                                
                                    e-Mevzuat
                                
                                    E-posta
                                
                                    Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
                                
                                    Erasmus+
                                
                                    İdari Otomasyon
                                
                                    International Students
                                
                                    İş Talep Sistemi
                                
                                    Kurumsal Zeka
                                
                                    Laboratuvar Altyapısı
                                
                                    Merkezi Araştırma Laboratuvarı
                                
                                    Otomasyon
                                
                                    Senato / Yönetim Kurulu Kararları
                                
                                    Sürekli Eğitim Merkezi (SEM)
                                
                                    TEKNOFEST
                                
                                    Teknopark
                                
                                    Test Analiz
                                
                                    Yemek Hizmetleri
                                






