Kalite Sürecinde Öğrencinin Rolü
Yazı Fontu

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından Bursa Teknik Üniversitesinde (BTÜ) ‘Kalite Güvencesi Kültürünün İnşasında Yükseköğretim Öğrencilerinin Rolü’ başlıklı seminer düzelendi. Mimar Sinan Yerleşkesi Erguvan Salon’da düzenlenen seminerin moderatörlüğünü BTÜ Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Aytaç Yıldız üstendi.


Seminerin açılış konuşmasını yapan BTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Barış Tamer Tonguç,  BTÜ’nün Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP) bağlamında akreditasyon alan Türkiye’deki 50 üniversiteden biri olduğunu kaydetti. Şu an için BTÜ’nün 2 yıllık akreditasyonunun bulunduğunu belirten Prof. Dr. Tonguç, hedefin 5 yıllık tam akreditasyon olduğunu vurguladı. Kurumsal bağlamda kalite süreçlerinin başladığını ifade eden Tonguç, “Bölümlerimizde, programlarımızda akreditasyon hazırlık süreçleri hızla yürüyor. Ayrıca kalite bağlamında var olan yapılanma biraz daha küçük ve dar kapsamlıyken şimdi BTÜ Kalite Koordinatörlüğü oluşturuldu. Bu sayede sadece akademik birimlerin kalite süreçlerini koordine etmekle kalmayıp, idari birimimizin de kalite süreçlerini devam ettiriyor olacağız” dedi. BTÜ Kalite Topluluğu’nun da çalışmalara başladığını aktaran Tonguç, “Öğrencilerimiz kalite süreçlerimizde, danışma kurullarımızın birimlerinde yer alıyor. 2024-2028 yıllarını kapsayan Stratejik Plan hazırlığında yine öğrencilerimiz de bulundu. Proje kültürünün lisans seviyesine çekilmesi gibi öğrencilerimizin kalite süreçleri ile de mümkün olduğunca erken tanışmasının faydayı arttıracağını öngörüyoruz. Bu amaçla YÖKAK semineri ve bunun gibi etkinliklerin önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.


Hedef Kaliteli Üniversite Nitelikli Mezun

Prof. Dr. Tonguç’un konuşmalarının ardından seminere geçildi. Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Uzmanı Öğrenci Komisyonu Koordinatörü Doç. Dr. Gonca Uludağ, BTÜ’nün ziyaret ettikleri 46’ncı üniversite olduğunu söyledi. Türkiye’deki kalite sürecini öğrencilerin de katılımıyla üst seviyeye çıkarmaya çalıştıklarını ifade eden Gonca Uludağ, yükseköğretimde kalite güvencesini konuşmanın temel amacının nitelikli mezunlara ulaşabilmek olduğunu kaydetti. Doç. Dr. Uludağ, “Kalite çalışmalarıyla; üniversitelerin sürekli gelişmesini, üniversitelerin eğitim sistemlerinin niteliğinin artmasını, öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilir hale gelmesini bununla beraber alınan diplomanın hem ülkemizde hem uluslararası platformda görünür olmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Tüm bunları yaparken gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurabilen bireyler haline gelmeniz YÖKAK’ın hedefleri arasında yer alıyor” ifadelerini kullandı.


“İçselleştirmeden Kalite Kültürü Oluşmaz”

Gonca Uludağ’ın sunumunun ardından YÖKAK Öğrenci Komisyonu Üyeleri Melike Gülay ve Esra Köyönü, kalite sürecinde öğrencilerin rolü, ne yapabilecekleri ve sürece etkileri konusunda paylaşımlarda bulundu. Seminerin moderatörlüğünü üstlenen BTÜ Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Aytaç Yıldız ise şunları dile getirdi: “Kalite yazarak değil yaparak, yaşayarak ve içselleştirilerek yapılan bir süreçtir. İçselleştirmeden kalite kültürü oluşmaz. Kalite süresiz olan bir durum, biz de burada sınırsız, yeniden, sürekli iyileştirme gibi tabirlerle kendimizi geliştirmek istiyoruz.” Seminerin sonunda katılımcılara Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Barış Tamer Tonguç tarafından teşekkür belgesi takdim edildi. 

ANAHTAR KELİMELER
HABER Derya PINAR
FOTOĞRAF Derya PINAR
03 Kasım 2023
Çok Okunan Haberler