Bursa Teknik Üniversitesi Teknoloji Geliştirme  Bölgesi (Bursateknopark) firmalarından Derin Teknoloji, ‘yapay zekâ tabanlı  müşteri hizmetleri’ yazılımı geliştirmeye hazırlanıyor. Geliştirilecek  teknoloji sayesinde, müşteri hizmetlerinde manuel olarak yürütülen pek çok  süreç yapay zekâ ile otomatik hale gelecek.
    
Robotik ve yapay zekâyı her alana yaymaya çalışan Bursa Teknik Üniversitesi bünyesinde geliştirilen bu proje, KOSGEB’den de destek almaya hak kazandı. Proje Yürütücüsü ve şirket sahibi BTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Seçkin Yılmaz, “KOSGEB Ar-Ge, Ür-Ge ve İnovasyon Destek Programına’ yönelik hazırladığımız bu proje 16 ay sürecek. Bu süreçte geliştireceğimiz yapay zekâ tabanlı müşteri hizmetleri yazılımı ile birçok yeniliğe imza atacağız. Geliştirilecek yazılım, web tabanlı olmakla birlikte Telegram, WhatsApp gibi anlık mesaj uygulamaları ile entegre bir şekilde çalışacak. Bu yazılımda müşteri hizmetlerinde manuel olarak yürütülen birçok süreç, yapay zekâ teknolojisi kullanılarak otomatik hale getirilecek. Yani yapay zekâ adeta müşteri temsilcisi gibi hareket edecek. Müşterinin talep ettiği hizmeti değerlendirecek olan bu yapay zekâ sistemi, kurumların birimlerini meşgul etmeden direkt konunun ilgilisi kimse ona yönlendirme sağlayacak. Böylece müşteri tarafından yapılan talep, öneri, şikâyet gibi başvurular en doğru ve en hızlı şekilde değerlendirilecek. Bu yazılım müşteri odaklı firmaların yanında kurum içi görüşmelerde de büyük rahatlık sağlayacak” ifadelerini kullandı.
    
Mesaj Destek Hatlarının Yükünü Azaltacak
WhatsApp gibi anlık mesaj uygulamaları  üzerinden alınan başvuruların, analiz edilebilecek olmasının bu projenin öne  çıkan başka bir özelliği olduğunu aktaran Yılmaz, “Destek hatlarına gelen mesajların  analizi, biraz uğraş verilmesi gereken bir iş. Bu yazılım sayesinde mesajlar doğrudan  analiz edilecek ve gerekli yönlendirme otomatik şekilde gerçekleştirilecek. Yani  bu proje, mesaj destek hatlarının da yükünü hafifletecek. Yine anlık mesajlaşma  uygulamalarında firmalar; tanıtımlarını yapabilme, çoklu anket sunarak müşteri  profilinin çıktısını elde edebilme, talepleri ve geri dönüşleri analiz etme  fırsatı da elde edecek” diye konuştu.
    
Hizmet Kalitesine Katkı
Konuyla ilgili bilimsel çalışmaların yapılarak  literatüre yeni katkılar da sağlanacağını kaydeden Yılmaz, “Bu projede ayrıca  müşteri ilişkileri yönetimi için farklı yeni modüller de geliştirilecek. Proje  tamamlandığında ise kamu kurumları ve özel işletmelerin hizmet kalitesini  arttırmasına, tanıtım faaliyetlerini güçlendirmesine ve yeni pazarlama  stratejilerini geliştirmesine yönelik yeni nesil bir yazılım ortaya çıkacak.  Ayrıca bu programın Türkçe altyapılı olması da önemli bir özellik olarak ön  plana çıkacak” diye konuştu.
    






                                    Bilimsel Araştırma Projeleri
                                
                                    Bursatto
                                
                                    Bütünleşik Yönetim Sistemi (BYS)
                                
                                    Ders Bilgi Paketi
                                
                                    e-Kampus
                                
                                    E-Kütüphane
                                
                                    e-Mevzuat
                                
                                    E-posta
                                
                                    Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
                                
                                    Erasmus+
                                
                                    İdari Otomasyon
                                
                                    International Students
                                
                                    İş Talep Sistemi
                                
                                    Kurumsal Zeka
                                
                                    Laboratuvar Altyapısı
                                
                                    Merkezi Araştırma Laboratuvarı
                                
                                    Otomasyon
                                
                                    Senato / Yönetim Kurulu Kararları
                                
                                    Sürekli Eğitim Merkezi (SEM)
                                
                                    TEKNOFEST
                                
                                    Teknopark
                                
                                    Test Analiz
                                
                                    Yemek Hizmetleri
                                





