Ortaöğretimdeki Yabancı Dil Eğitimine BTÜ’den Katkı
Yazı Fontu

Ortaöğretimdeki Yabancı Dil Eğitimine BTÜ’den Katkı

Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) öğretim elemanları yabancı dil eğitimindeki yenilikçi öğretim, yöntem ve teknikler üzerine gerçekleştirdikleri atölye çalışmalarının katılımcı profilini genişlettiler. 

YDYO’da görevli öğretim elemanları, akademik çalışmalarından edindikleri bilgi ve birikimleri paylaşmanın yanı sıra yabancı dil eğitimindeki yenilikçi öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgilerin güncel tutulmasını, aynı zamanda yeni fikirlerin de ortaya çıkmasını sağlamak amacıyla, belirli aralıklar ile gerçekleştikleri atölye çalışmalarına, Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında görev yapan İngilizce öğretmenlerini de dâhil ettiler.

Üniversite öğretim elemanlarının katıldığı ve belirli aralıklarla düzenlenen seminerlerin, Yıldırım ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri ile birlikte yapılmasını amaçlayan YDYO yönetiminin, Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile gerçekleştirdiği görüşmeler, olumlu sonuçlandı.

BTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) öğretim görevlileri tarafından tasarlanan, orta ve yükseköğretimdeki İngilizce dil öğretiminde işbirliğini arttırmakla beraber, yeni fikirlerin de ortaya çıkmasını aynı zamanda da tartışılabilmesini sağlayacak bu proje ile öğretim elemanları ve Yıldırım ilçesinde görev yapan İngilizce öğretmenleri bir araya geldi. 

BTÜ Yıldırım Yerleşkesi YDYO Toplantı Salonunda gerçekleşen proje kapsamındaki ilk atölye çalışması, öğretim elemanı Miranda Karjagdiu Çolak’ın ‘‘Spice it Up’’ başlıklı sunumu oldu.

‘‘Spice it Up’’ başlıklı atölye çalışmasında ‘öğrenirken eğleniyorum; eğlenirken de öğreniyorum’  ilkesinin yabancı dil sınıflarında nasıl gerçekleştirebileceği konusunda paylaşımlarda bulunan Okt. Miranda Karjagdiu Çolak, İngilizce öğretimini hangi yönlerden teşvik edileceğini de pratik uygulamalarla gösterdi.

Okt. Miranda Karjagdiu Çolak’ın yaklaşık bir saat süren atölye çalışmasının ardından değerlendirmede bulunan İngilizce öğretmenleri çalışmanın, katıldıkları seminer veya konferans formatında yapılan hizmet içi eğitimlerden çok farklı olduğunu belirttiler. Okt. Çolak tarafından yapılan sunumun, tekdüze olmadığını kaydeden katılımcılar, dikte edilmeden bilgi aktarımının sağlandığını bu sayede de, birlikte deneyerek ve uygulayarak hem eğlendiklerini hem de öğrenme sürecini yaşadıklarını söylediler.

Atölye çalışmasında yer alan öğretmeler tarafından yapılan değerlendirmenin sonunda YDYO tarafından uygulanan bu tarz atölye çalışmalarının, katılımcı İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine pozitif anlamda katkı yapacağını vurguladılar. Bursa Teknik Üniversitesi YDYO’nun bu tarz atölye çalışmalarını sürdürecek olmasından ayrıca memnun olduklarının altını çizdiler.

ANAHTAR KELİMELER
HABER Sedat ÖZÇALIK
FOTOĞRAF Sedat ÖZÇALIK
09 Mayıs 2015
Çok Okunan Haberler